20 éve SFC!
A Sinus-Fair (SFC) cégcsoport jelentős mérföldkőhöz érkezett, hiszen idén működésének 20. évfordulóját ünnepelhetik kollégák, partnerek és ügyfelek. Az 1999-ben megalakuló cég egy addig szinte gyerekcipőben járó területen kezdte meg működését, hiszen Magyarországon a pénzügyi kultúra még csak kialakulóban volt. Ebben az időszakban lett a lakosság számára elérhető a biztosítás, a tőkebefektetés és a hitel. Ezek a fogalmak akkor még szinte ismeretlenek voltak az átlagember számára. A pénzügyi tudatosságot sem akkor, sem ma nem tanítják az iskolában, ezért az SFC alapítók a hozzájuk fordulók pénzügyi edukációját tűzték ki célul. A kezdetekről Horváth Józsefet, a családi vállalkozásként indult SFC tulajdonosát kérdeztük.
Mi volt az SFC első terméke, amiről úgy gondolták a lakosságnak a legnagyobb szüksége van?
HJ: Kezdetben többek között, a Grawe biztosításainak értékesítésével foglalkozott a családi vállalkozás. Az ügyfelek olyan alapos és érthető tájékoztatást kaptak a termékekről, hogy nemcsak megértették, hogy milyen esetben hasznos számukra egy-egy biztosítás, de kifutáskor jellemzően újra is kötötték azokat. Az ügyfélmegtartás azóta is 90%-os az SFC-nél, hiszen az ügyfeleink ismerik a biztosításaik hasznát, tisztában vannak vele, hogy akkor járnak a legjobban, ha azok végig futnak. Magyarországon az átlagos biztosítási szerződések 70% nem jut el a 10. évig, idő előtt visszavásárolják ezeket, mivel olyan szolgáltatást adnak el nekik, amire nincs szükségük. Az SFC-nél mindig az edukáció és az ügyfél szempontjainak szem előtt tartásával történik az értékesítés, így érjük el immár két évtizede ezt a kiemelkedő ügyfélmegtartási eredményt. Az SFC a kezdetektől fogva olyan magas szakmai színvonalon és megbízhatóan működött, hogy az egyik legnagyobb osztrák biztosító, a Grawe termékeit elsőként értékesíthettük Magyarországon. Az osztrák cégek szigorúan megválogatják és vizsgálják azokat a partnereket, akikre termékeik értékesítését rábízzák. Büszkék vagyunk arra, hogy az SFC 20 éves működése óta töretlenül jó kapcsolatot ápol ezekkel a stabil, megbízható, nagy múltú nemzetközi pénzügyi vállalatokkal.
Hogyan került sor a portfólió bővítésére?
HJ: A rendkívül sikeres életbiztosítási portfóliónkat az ügyfelek kérésére először vagyonbiztosítási termékekkel bővítettük. Minden új terméket szigorúan vizsgáltunk és ellenőrizünk. Olyan szolgáltatást soha nem ajánlottunk ügyfeleiknek, amit a család saját maga nem vett igénybe valamilyen mértékben. A vállalkozás nyereségéből származó jövedelmet osztrák zárt végű alapokba kezdtük el befektetni, hiszen csak az a pénz gyarapítja a vagyont, ami dolgozik. Saját vagyonunk befektetésénél természetesen épp olyan körültekintően és gondosan jártunk el, mit ahogy ügyfeleink portfólióját kezeltük. Mivel a tapasztalatok alapján ezek az értékpapírok igen javadalmazó és megbízható alternatív befektetési lehetőségnek bizonyultak, idővel ügyfeleik számára is elérhetővé tettük őket.
Hogyan választják ki az új befektetési lehetőségeket?
HJ: Az SFC szemlélete szerint az euró alapú befektetések stabilitást adnak a vagyongyarapításhoz, hiszen az ilyen alapok teljesítménye független a magyar gazdasági helyzettől vagy a forint árfolyamától. Az alternatív befektetéseket mindig az alapok üzleti modelljétől kezdve vizsgáljuk. Számunkra elsődleges szempont volt meggyőződni arról, hogy az a befektetés, amit az ügyfeleinek kínálunk az egy biztos lábakon álló pénzügyi konstrukció. Minden esetében végigszámoljuk a régi vagy az új partnereink üzleti modelljét, hogy lássuk, hogy amit befektetnek az mennyi bevételt generál és végül mennyi nyereséget termel. Ha úgy látjuk, hogy egy lehetséges partnernek túl sok költsége van, túlzott mértékű a jutalék, magas a működési költség, túlzott mértékű kamatot fizet ki, ami kockáztathatja a működőképességét, azzal nem szerződünk.
Az új befektetési lehetőségeket általában a Bécsben és Manheimben megrendezett Értékpapír Konferencián ismerjük meg és gyűjtjük be. Itt a JP Morgen, a Fideliti, az Alianz stb. multi cégek, vagyis a legnagyobbak részvételével tartanak szakmai konferenciát, ahol a partnerek a legújabb termékeiket is prezentálják.
Mi az SFC 20 éves sikerének titka?
HJ: Az SFC üzletpolitikája az alkusz cégekkel szemben mindig is az volt, hogy mi nem a tömegnek értékesítünk, mivel nem a jutalék maximalizálására törekszünk. Számunkra elsődleges szempont, hogy mennyire értelmes és értékes egy befektetési lehetőség. Ez a szemlélet eredményezi azt, hogy a hosszú távon elégedett ügyfelek újabb és újabb lehetőségekért rendszeresen visszatérnek az SFC-hez. Nálunk tehát nem az ügyfélszerzés, hanem az ügyfél megtartás az elsődleges cél, amit csak a megbízhatóan javadalmazó befektetésekkel és a jól működő biztosításokkal lehet elérni. Ügyfeleink egyénenként átlagosan több mint 5 évig bízzák ránk megtakarításaikat és vagyonuk gyarapítását. Büszkék vagyunk arra, hogy rászolgáltunk erre a bizalomra.
Mik az SFC jövőbeni tervei?
HJ: Mivel a pénzügyi világban is egyre elterjedtebbek a digitális megoldások, az ügyfelek kényelme érdekében az SFC is az online fejlesztésekre fókuszál az elkövetkező időszakban. Jelenleg egy olyan saját belső felületen dolgozunk, amin minden SFC ügyfél pontosan nyomon követheti portfóliója teljesítményét, letöltheti a szükséges nyomtatványokat információkat, automatikus emlékeztetőt kap biztosításairól.
Ennek ellenére továbbra is a személyes kapcsolattartásban hiszünk, így tudjuk ügyfeleink élethelyzetét és céljait átfogóan megismerni és a legmegfelelőbb termékeket kiválasztani számukra. Ez az a hozzáadott érték, ami miatt ügyfeleink gyermekeiknek és rokonaiknak is minket ajánlanak. Emiatt lett az SFC „Generációkon át“ a cégcsoport szlogenje.
Emiatt pedig a személyes kapcsolattartást semmilyen online eszköz nem helyettesítheti sem a közeljövőben, sem a következő 20 évben az SFC-nél.